Harta Kogudus Usumaailm  Harta pood                       

 

Iisrael
Maailm
Huvitavad inimesed
Taevamuusika
Taevamanna
Õpituba
Arhiiv
Kontakt
Koju
In English

Õpitoas täna:
Rick Joyner - Kõrgeim kutsumine





KOJU » KOMMENTAARID



KOMMENTAARID ARTIKLILE:
Mõtte olemus: sa saad selliseks, mida sa mõtled, Jumal räägib sinuga mõttekiirusel. Mõtted liiguvad valgusekiirusel. Sama kiirelt kui valgus valgustab tuba, võib üks mõte valgustada su elu. Sa oled alati ainult ühe mõtte kaugusel sellest, et elada oma unistuste elu - ühe otsuse kaugusel saatusest. // Artikli juurde »


Artiklil on kokku 33 kommentaari | 1-20 | 21-40 | Järgmised »

Allan, 23.03.11 15:57
Oli jah põnev lugeda mõtete kohta mõtted. Kuid veel põnevam oleks olnud kui autor oleks selgitand, et kuidas siis jälgida oma mõtlemist. Kahjuks sellist peent analüüsi autor ei riskind ette võta. ,Et kuidas tekib siis see mõte. Me saame kahjuks hinnata ainult selle tulemust, mida nimetatakse mõtteks, kui see mõte on valmis formuleerinud. Võime korralikult pühakirja tunda, õigesti kirjutada, kuid me ei saa hästi/õigesti armuda, korralikult und näha, õigesti külmetuda või õigesti kogemusi kogeda. Kas me võime korralikult/ õiegesti mõelda või on mõtleminegi pseudokirjeldus millestki, mis ei ole toiming? Ah?

malle vabrit, 14.04.11 11:44
See on väga õige ja õnnistatud artikkel igaühele , kes selle järgi teeb !
Tänan selle artikli avaldamise eest .
Jumal õnnistagu kirjutajat ,tõlkijat ja siia ülespanijat.
Õnnistusi igale lugejale , uskujale !

tanja, 29.04.11 20:03
Mõneti kahtlase alatooniga lugu / a la loo ise oma tulevik. Kus on siin Isa, SINU tahtmine sündigu?

Valeri, 11.05.11 11:49
See on rabav 6petus, mis mõjutab mu elus. Mulle meeldib seda lugu.

Ole õnnistatud, kes seda loeb!




katrin, 16.07.11 17:58
Olen samamoodi arusaamatuses,et ühest küljest oleneks justkui kõik minu mõtlemisest, teisalt peaks olema üle kõige jumala tahe...

Ellen, 01.08.11 21:05
Inimene mõtleb, Jumal juhib. Kui on olemas siiras soov elada tõe järgi siis saab ka mõtted puhtaks.

M.Vesi, 30.12.11 10:07
Meie mõtetes väljendub meie isiksus. Et vaimulik isiksus oleks tugev ja terve peab ta olema tugev maailmapildilt, moraalilt ja tunnetuselt. Kristlase maailmapilt ehk kontseptsioon peaks sõltuma ära kolmest olulisest osast - kaanon (Piibel), ilmutus (nii isiklik kui kollektiivne) ja loogika. Kõike kolme on vaja, et olla tasemel kaasajal toimimises.
Võib muidugi ka öelda, et tegelikult piisab ainult Piiblist. Nimelt näeb Piibel ette ka olevikuilmutuse ning loogilisuse. Seepärast polekski viimaseid vaja eraldi nimetada. Samas ei saa see ka midagi paha teha.

tanja, 02.01.12 15:45
eelmise kommentaari osas:
loogika milles? mille loogika?
"Jumala môtted on kôrgemad..."
Mitte, et ma Jumalat ebaloogiliseks peaksin, kuid kuidas peaksime meie oma maises olemuses väita, et Tema müsteerium on loogiline? Minu jaoks küll täiesti loogikaülene, pean tunnistama.

M.Vesi, 02.01.12 20:15
tanjale.
Loogika asemel võib lihtsalt öelda mõistus. Näiteks ütles Paulus, et ta räägib meelsamini 5 sõna mõistusega, kui...
Oma mõistusega (loogikaga) saame aru oma elu mõttest Jumala suhtes. Sellest hargnevad edasi meie ülejäänud arusaamad, eetika ja tunnetuspüüdlused. Käsitades Jumalat täieliku müsteeriumina (ilmutusevälisena), siis muidugi loogikat vaja pole. Siis võib jahuda mida iganes või siis täielikult vaikida usuteemast (see oleks mu arvates õigem).

tanja, 03.01.12 10:00
Teadmine teeb suureliseks. Piiblis ei ole kohanud apostlite teadmiste eksponeerimist, küll Püha Vaimu tegutsemist neis ja seeläbi Jumala tegusid. "Môistus" on lihalik nähe, kui liha on surnud (oleme mailmale surnud) saab Püha Vaim meis elada." Sest nüüd ei ela mina..." oli Pauluse äratundmine, mitte ajugümnastika. Jeesus elas "meie keskel", olles Isa kuju, "täis armu ja tôde". Jeesus - Jumalale head meelt tegev Poeg, ei valinud apostliteks briljantse^môistusega loogiliselt mõtlevaid mehi. Nad said anumateks Pühale Vaimule. Liha teeb liha tegusid, Püha Vaim Jumala omi. Liha ei saa teha Jumala tegusid, meie lihalik mõistus ja loogika samuti mitte. Usu annab Jumal, mõistuse loogika hävitab selle. Palun andeks, kui ikkagi eksin, usun Jumalasse, mitte mõistuslikku loogikasse. Ole õnnistatud.

M.Vesi, 03.01.12 16:27
Arvan, et ei eksi, enam-vähem nii kõik ongi. Huvitab ainult üks küsimus, kui tohib. Kas eelnev kommentaar lähtub rohkem mõistusest või Pühast Vaimust?

M.Vesi, 06.01.12 15:29
Vaimu ja mõistusega on samamoodi, nagu on liha ja kontidega. Liha on hea hammustada, kontidega pole suurt midagi peale hakata. Ometi kuuluvad liha ja kondid kokku.
Võiks aretada looma, kes koosneb 100% tailihast, ilma sisikonna ja kontideta. Vaimuvallas selliseid "aretajaid" kindlasti leidub, tõuaretajate keskel loodetavasti mitte.
Ei kirjutanud Paulus ilmaasjata, et räägin parem 5 sõna mõistusega, kui tuhat sõna keeltes (vaimus). Ehkki ta oli hardunud keeltes rääkija-laulja, teadis ta väga hästi, et kontideta elusolendit üllitada pole võimalik. Sestap öeldakse ka Õpetusesõnades, et tuleks taipamist taotleda kogu oma varanduse hinnaga. Jeesuse eeskuju "järgimine" - olla tark ilma õppimata - kuulub usuelu esimeste hingetõmmete juurde. Vaimulikuks teenimistööks on vaja enamat.

tanja, 09.01.12 09:54
Jaa:) Môistuse täielik blokeerimine ei ônnestuks meil ilmselt, sest see oleks loomuvastane. Mitte terve.
Üleelmine kommentaar lähtus äratundmisest, mis tekkis peale arvukatesse "ämbritesse" eksimist "môistuse" ajendusel, ning Püha Vaimu halastaval päästmisel neist eksimustest.
Môistus abivahendina on ok, kuid mitte domineeriva juhina, siis, arvan, muutub usujuht administraatoriks. Puhtmôistuslik lähenemine Sônale, arvan, viib pragmatismi ja vaimuliku koomani. Paast ja palve ei ole ju môistuse teritamise vahendid, ka palvevastused ei ole môistuslik kalkulatsioon.
Mulle tundub hetkel nii (mis iseeneset ei ole ju mingi näitaja), fragmentaarne on vast iga arvamus nii vôi teisiti, loodan, et vähemalt mitte eksitav.
Ole ônnistatud.

M.Vesi, 09.01.12 10:26
Kõigega nõus, ka sellega, et kõik on "fragmentaarne".
Palvevastuste osas ehk vaid niipalju, et muidugi ei anna vastuseid mõistus (küll aitab neid mõista mõndapuhku).
Kui mõistan mõistusega Sõna soovitust käia Vaimus, siis loodetavasti hakkan selles suunas kulgema. Kui mõistan sama käsku hinges (enda arvates muidugi vaimus), võib asi jäädagi emotsioonide pinnale.
Üldiselt aga olen kõigega nõus, sest nagunii on kõik väga mitmetahuline ja samas poolik. Vaimus olemine on suur arm, mida enam, seda parem.
Ole kah.

tanja, 09.01.12 11:53
PS. Tuli môtteisse Nebukadnetsari lugu. Vahe môistusliku tulemi ja äratundmise/tundasaamise vahel.
Peale aastatepikkust môistuse "kadumist" :
Tn 4:31"Aga pärast selle aja möödumist, mina, Nebukadnetsar, tõstsin oma silmad taeva poole ja mulle tuli mõistus tagasi; ja ma õnnistasin Kõigekõrgemat, kiitsin ja ülistasin teda, kes elab igavesti, kelle valitsus on igavene valitsus ja kelle kuningriik püsib põlvest põlve.
Tn 4:34Nüüd mina, Nebukadnetsar, kiidan ja ülistan ja austan taeva kuningat, sest kõik tema teod on tõde ja tema teed on õiged! Tema võib alandada neid, kes käivad kõrkuses."

"...kiidan ja ülistan ja austan taeva kuningat" - mulle tundub selline tulemus erilise armu valamisena paganrahva kuningale, vaat et nelipühilik.

(Märkan, et nelipühilaste kogemused môjuvad paeluvamalt, kui nt. luterlaste omad:)

M.Vesi, 09.01.12 17:30
Paganarahva kuningas küll, kuid jumalarahva pühakirjas, ei saa sedagi märkamata jätta...
Mis puudutab eri klannide kogemusi, siis statistika järgi on need kõigil enam-vähem samas suurusjärgus. Vahe vaid pasunapuhumise kõvaduses....
Kes meist ei sooviks imelisust ja kohe suures mahus. Paraku jäävad imed ja isegi vaimulikud tunnetamised siin elus ikkagi marginaalideks. Kui see teistmoodi oleks, siis poleks imelisus enam imelisus vaid tavapärasus.
(ehkki tõepoolest, eetika poole pealt tunnetame Vaimu mõju tõepoolest üsna permanentselt).

tanja, 10.01.12 10:24
Lahingutandril olid pasunad julgustavad ja suunavad:) Ise ma ei pea pôhjamaist vaoshoitust ja sissepoolepööratust ühemôtteliselt ja mööndusteta vaid vooruseks, oletan, et imede marginaalsus jumalarahva hulgas tuleneb nö "prohveti kodukoha" fenomenist - ka Jeesus ei teinud imesid oma kodukohas ja pere keskel, kus Teda ei usutud. Loodan, et see ei ole ülekohtune väide, kuid kuna Jeesus väitis, et uskujaid saadavad imed, järeldan, et vaid meie uskmatus on selle takistuseks. Palun mitte vôtta seda etteheitena, vaid vaadata, mida on Piiblis öeldud viimaste aegade koguduse kohta - väga julgustav:)

M.Vesi, 10.01.12 18:42
Jeesus ei teinud imesid oma kodukohas - vist jah. Pole selle pilguga uurinud, meeles vaid J. ütlus, et prohvetist ei peeta lugu kodukohas.
Kui usu puudus takistas imede sündimist, siis minu veendumuse kohaselt oli küsimus selles, et inimesed lihtsalt ei pöördunud oma probleemiga Jeesuse poole. Selle väljendus nende usu puudus. Mitte nii, et nad palusid Jeesuselt midagi, tema aga ei teinud, kuna nägi, et neil oli vähe usku...
See on minu poolt kivi kaasaegsete imetegijate kapsaaeda, kes põhjendavad kasinaid tulemusi inimeste uskmatusega. Selline põhjendus on väga ebapiibellik, kui märkame, mida UT-s tegelikult usu all mõeldakse.
Kui ma täna näiteks palun endale mõnd üleloomulikku andi ja ei saa, kas tuleb süüdistada minu usku või Jumalat? Arvan, et küsimus pole ei usus ega Jumalas. Hoopis selles, et tegelikult ei pöördu ma Jumala poole ja ka mu soov pole vastav and - pöördun hoopis oma Jumalaks kujutletud sisetunde poole ja soovin (sic!) anniga kaasnevat austust, mitte andi tegelikult.
Ole terve!

tanja, 11.01.12 09:24
Markuse 6

Jeesus hüljatakse kodukohas
1Ja Jeesus lahkus sealt ja tuli oma kodukohta ning ta jüngrid
tulid temaga kaasa.
2Ja kui tuli hingamispäev, hakkas Jeesus õpetama sünagoogis,
ja need paljud, kes seda kuulsid, olid vapustatud: "Kust on temal
pärit see kõik? Ja mis tarkus see on, mis talle on antud? Ja sellised
vägevad teod, mis tema käte läbi sünnivad?
3Eks tema ole see puusepp, Maarja poeg ning Jaakobuse
ja Joosese ja Juuda ja Siimona vend? Ja eks tema õed ole siin
meie juures?" Ja nad said pahaseks ta peale.
4Aga Jeesus ütles neile, et kusagil ei austata prohvetit
vähem kui ta oma kodukohas ja oma sugulaste juures ja oma majas.
5Ja ta ei saanud seal teha ühtegi vägevat tegu peale mõne
põdeja tervendamise, kui ta oli pannud käed nende peale.
6Ja ta pani imeks nende uskmatust.Ja Jeesus rändas läbi ümberkaudsed külad, õpetades inimesi.

:) Ande tuleb ju ikka taotleda ja kui kohe ei saa, taotleda edasi. (Ja nad käisid Talle peale:)
Mis andidega kaasnevasse austusesse puutub, siis vôib näit. prohvetlik kône endaga kaasa tuua pigem ebameeldivust ja segadusi, aga seegi on hea tunnistus.
Jutt vist kaldus kommenteeritava artikli sisust eemale.
Ole sa ka terve ja hoitud Issandas.

M.Vesi, 11.01.12 12:45
Võib-olla läks jah artikli teemast pisut kaugele. Võib-olla ka mitte.
Artikkel algas väitega, et mõtted liiguvad valguse kiirusel. See tähendab, et kui ma mõtlen näiteks Päikesest, jõuab minu mõte Päikeseni 8 minutiga. Kuu puhul vaid pooleteist sekundiga, sest Kuu on meile niipalju lähemal. Aga see selleks.
Artiklis oli mainitud Heebrea kirja kirjakohta, et nähtav on tehtud nähtamatust. See on mu üks lemmikkirjakohti loomisteemas, sest on risti vastupidine skolastikute õpetusele, et Jumal lõi nähtava mittemillestki. Siin on väga suur vahe usufilosoofilises mõttes, kui püüame lahti mõtestada inimese loomise eesmärki. See on aga pikem jutt ning pole samuti artikli teema.

1-20 | 21-40 | Järgmised »



 Lisa kommentaar

Teie nimi: *
Teie e-mail:
Kommentaar:
Mitu ä tähte on sõnas jäääär? * See rumal küsimus hoiab robotid sellest foorumist eemal. Palun kirjuta oma vastus siia:


  Tutvu reeglitega




Soovita sõbraleSoovita sõbrale

Prindi artikel Prindi artikkel

Lisa kommentaar


Charismata Ministries
COPYRIGHT 2006 ©
Informatsiooni sellel leheküljel tohib kasutada ainult isiklikuks tarbeks.
Kõik muu kasutus/paljundamine võib toimuda ainult "Usumaailma" kirjalikul loal.