Palestiina Omavalitsuse peaminister Salaam Fayad viitas oma kõnes Jeruusalemma erilisele religioossele tähtsusele ning ütles: "Jeruusalemmas asub islami tähtsuselt kolmas pühapaik - koht, kus Muhammed taevasse läks ning koht, kus Jeesus, kristlane, surnust üles tõusis." On märkimisväärne, et selles avalduses ei mainitud Jeruusalemma püha tähendust juutide jaoks.
President Peres seevastu kõneles tõeliselt uskkondi ühendavas vaimus, kasutades Piibli kesksete tegelaste kirjeldamisel nii kristlaste, moslemite kui ka juutide nimesid: "Miks peaksid Mooses, Moshe ja Musa, Abraham, Avraham ja Ibrahim kasvama üles vaenlastena, keset vaenulikkust?" Peres ütles veel, et kuna kõik inimesed on loodud Jumala kuju ja palge järgi "on inimesele kahju tegemine samaväärne kahju tegemisega Jumalale enesele."
Kommentaar:
See, et Fayad ei maininud juutide seost Jeruusalemmaga, on silmatorkav. Kuna taolisi kõnesid valmistatakse hoolikalt ette ning neid loetakse enne läbi, on võimatu Fayadi avaldust mõista teisiti kui soovina silmatorkavalt õõnestada juutide õigust Jeruusalemmale. Nähtus iseenesest ei ole uus. Yassir Arafat sai kurikuulsaks sellega, et eitas juutide Templi olemasolu Templimäel. Mitmed Palestiina araablastest haritlased, poliitikud ja vaimulikud on asunud seda väidet toetama. Murettekitavaks asjaoluks antud juhul on see, et Fayadi peetakse PO valitsuse mõõdukate jõudude esindajaks. Ent oma avaldusega õhutab Fayad tegelikult üles äärmuslust ning legitimiseerib nende nõudmisi. Nüüd oleks aeg esitada küsimusi tema eeldatava mõõdukuse kohta.
Huvitaval kombel teeb Fayad selle avalduse samal ajal, kui praktiliselt iga päev tuuuakse päevavalgele arheoloogilisi leide, mis näitavad juutide valdavat kohalolu Jeruusalemmas Piibli aegadel. Veel on huvitav, et Fayad viitas Jeesusele kui "Jeesus, kristlasele". Piibel ja ka paljud kaasaegsed allikad ei jäta kahtlust, et Jeesus on juut.
Copyright 2008 Word of Life Israel.