Harta Kogudus Usumaailm  Harta pood Harta 87     

 

Iisrael
Maailm
Huvitavad inimesed
Taevamuusika
Taevamanna
Õpituba
Arhiiv
Kontakt
Koju
In English

Õpitoas täna:
Rick Joyner - Krgeim kutsumine





KOJU PITUBA



Katkend on vetud raamatust "Andeksandmine". Raamatut on vimalik tellida Harta poest

Pha uuendus
Malcolm Smith

Kas sa oled leidnud ennast vltimas andeksandmise teemat? Kas sa tunned, et su raev vi kttemaksuteod on igustatud? Sel juhul on sna tenone, et sa oled usklik, kes elab tublisti allpool elustandardist, mis Jeesus tuli sulle tooma.

Ma leian, et tnapeva maailmas on tuhandeid usklikke, kelle usul puudub olevikuvorm. Peaaegu kik nad vaatavad aulise tuleviku poole taevas, mtlemata suurt selle peale, kuidas praegu selles elus toime tulla. Vga paljud neist tunnevad, et olles Kristuse oma sdamesse vastu vtnud, ei ole neil nd enam muud midagi teha, kui hakata osalema mnes koguduse tharus ja oodata seda, millal saab taevasse.

Nende inimeste jaoks on Kristuse vastuvtmise eesmrgiks ks kauge, igavene paik - taevas - mitte aga ha kasvava suhte omamine Jumalaga. Selline lhingelik arusaamine evangeeliumist neb uuestisndimises eesmrki, selle asemel et vaadata Jeesuse vastuvtmisele kui he tiesti uue elu alguspunktile.

Kui me kuulutame Jeesuse oma Isandaks ja Pstjaks, leiab aset uussnd, meist saavad otsekui vikesed lapsed. Vib-olla oleme elanud siin maa peal viiskmmend aastat, aga nd me oleme taas vikesed lapsed ning peame uuesti ppima, kuidas elada. Kristuse kutsumine oma ellu on tohutu suure uuendumise algus.

Meele uuendamine

Uuendamisest rgitakse Uues Testamendis kui protsessist, mis peaks loomuliku asjana jrgnema uussnnile:

... uuestisnni pesemise ja Pha Vaimu uuendamise kaudu, keda tema on rikkalikult vlja valanud meie peale Jeesuse Kristuse, meie nnistegija lbi ...

Tiituse 3:5,6

Ja rge saage selle maailma sarnaseks, vaid muutuge teiseks oma meele uuendamise teel, et te uuriksite, mis on Jumala hea ja meeleprane ja tieline tahtmine.

Roomlastele 12:2

Uues Testamendis rgitav uuendumine on selline, kus Pha Vaim, meis elav petaja, kisub maha kik vanad uskumusssteemid, aluse, millele meie elu oli rajatud ja hakkab meid uuesti les ehitama . Kikide nende thtsate inimeste asemel meie elus, kellest me mdanikus olime sltunud, leiab meie uus mina oma allika ja olemuse Isanda Jeesuse elus, kes on jumalik armastus.

Selles uuendumisprotsessis ei ole meie passiivsed, see ei ole midagi sellist, mis meile tehakse nii, et meie selles mingit rolli ei mngi. kski jumalamees ei saa seda meile le anda hetkelise imena kui ta paneb meile ked peale, kuigi teiste usklike palved ja nnistused on ka thtsad. Selle asemel et olla he silmapilgu jooksul toimuv ime, mis leiab aset siis, kui me saame uussnnis surmast ellu, on uuendumine terve elu kestev protsess, kus me oleme oma usuvalikutel aktiivses koosts Pha Vaimuga.

Phakiri rgib sellest uuenemisprotsessist Efeslastele 4. peatkis. Olles maalinud pildi nende elust, kes elavad vljaspool Kristust, tuletab Paulus usklikele meelde, et nad on kohtunud Kristusega ja et Tema on neile petanud ht tiesti erinavat elustiili:

Aga nnda ei ole te ppinud Kristust tundma, kui te testi olete temast kuulnud ja temas petatud, nnda nagu tde on Jeesuses: et teil tuleb enesest ra heita endise elu poolest vana inimene, kes ennast hvitab jrgides petlikke himusid, ja saada uueks oma meele vaimus ning riietuda uue inimesega, kes Jumala sarnaseks on loodud telise igsuse ja phaduse sisse. Efeslastele 4:20-24

Me viksime parafraseerida Paulust, eldes: Kasvage les! Lpetage beebikristlastena kitumine ja hakake olema need, kes te tegelikult Kristuses olete. Andke uuendusprotsessile maad.

heks pris esimeseks sammuks selle uuendumise poole on kikidele meie vaenlastele andeks andmine ja eluaegse protsessi algus, kus me pevast-peva anname andeks kigile, kes meile haiget teevad. Ilma andeksandmiseta ei ole vimalik elada telist kristlikku elu ... elu, mis saab oma olemasolu sellest, et me Isanda Jeesuse Kristuse lbi vtame vastu Jumala andeksandmise. Me praktiseerime iga pev seda armastust, mis me oleme saanud, andes andeks nendele, kes meid halvasti kohtlevad. Kige muu krval on usklik eelkige andestaja, andes teistele seda, mida ta nii ohtralt Jumala kest saab.

Pimeduse tegude hlgamine

Phakiri kirjeldab vljaspool Kristust elavate inimeste elus valitsevat pimedust armastamatust ja andeksandmatust vljendavate mistetega:

... snakuulmatud, eksijad, mitmesuguste himude ja lbude orjad ning elasime kurjuses ja kadeduses, olime vihatavad ja vihkasime ksteist.

Tiitusele 3:3

Aga nd, elades valguses, oleme me lahti elnud vanadest pimeduse radadest. Jeesuse jrgija on tuntud selle tsiasja poolest, et ta on Jeesuse armastuse kandja ja tegija. Sellest tunnevad kik, et teie olete minu jngrid, kui teil on armastus isekeskis! (Johannese 13:35)

Meie sees tegutseva Jumala tingimusteta armastuse esimeseks aktiivseks vljenduseks on teistele andeksandmine. Ei ole sugugi llatav leida, et kui algab meie elu uuendamine, siis uuenduste nimekirjas on hel esimesel kohal enese ralikamine armastamatuse ja andeksandmatuse positsioonilt, mis kuulus meie vanasse ellu. Paulus kutsub usklikke uuele armastuselule:

Kik kibedus ja kiline meel ja viha ja kisa ja pilge jgu teist kaugele ra hes kige pahaga.

Efeslastele 4:31

Juhul, kui me arvame, et nendel snadel ei ole meie eluga midagi hist, siis vaatame lhidalt seda, mida nad thendavad:

Kibedus on vaimu olukord. Meile on tehtud lekohut ja me klammerdume selle klge, olles otsustanud, et see isik vi need isikud, kes on selle lekohtu eest vastutavad, peavad selle eest maksma, mis nad on teinud. Sna vi tegu, mis meid haavas, oli vib-olla eldud vi tehtud aastaid tagasi, aga me oleme selle klge klammerdunud, nudes mttes karistust sellele, kes meile haiget tegi.

Me neme kibedust kikjal enda mber: tiskasvanus, kes ikka veel klammerdub selle kuritarvituse klge, mille osaliseks ta lapsena sai - oma sisemuse pimedas keldris ei lakka ta kuritarvitajat vihkamast; naises, kellel on juba oma lapsed, kes on eneses andnud palju ruumi, et vihata oma isa, vendi ja onusid, kes teda lapsena seksuaalselt kuritarvitasid; mehes, kes nd on ise isa, kes ikka veel vihkab oma isa, kes teda lapsena fsiliselt kuritarvitas; naises, kes on kmme aastat lahutatud ja ikka hoiab oma elu keskpunktis viha, mis on suunatud mehe vastu, kes jttis ta teise naise juurde minnes maha.

Me leiame vanade haavade lakkumises perversset rmu. Me prdume haavatasaamiste juurde taas ja taas tagasi, elades neid uuesti lbi filmis, mida me oma mistuse kinodes vaatame ... filmis, kus meie oleme staarid. Me neme, kuidas meile, kes me oleme nii iged, lekohut tehakse, kuidas meid kuritarvitatakse. Iga kord kui me seda filmi oma ettekujutuses mngime, kuuleme me jlle, mida igaks tles vi ei elnud, mida tehti ja kuidas seda tehti. Me klammerdume oma mlestuste klge, kuna me usume oma pimestatud mistuses, et kui me unustame, siis see, kes meile haiget tegi, saab vabaks!

Tde on aga see, et see isik ei saa haiget - meie oleme need, kes oleme nende sndmuste mlestuse vangis ja me teeme endile jtkuvalt haiget! Iga kord kui me prdume tagasi selle mlestuse juurde, mida meile tehti, me avame taas haava, laseme veel veidi verel voolata ja oleme kindlad, et tunneme veel kord selle algse haigetsaamise valu.

Andeksandmatus on ilmselt ks patu hullumeelsuse selgemaid vljendusi. Isik, keda me vihkame, teab sellest, mis snnib vhe vi ldse mitte midagi, aga meie oleme otsustanud endale taas ja taas ja taas haiget teha.

Kibedust vib anda prandina edasi isalt ja emalt pojale ja ttrele, plvkonnalt plvkonnale. Lpuks on vihapidajad unustanud, miks nad vihkavad, vlja arvatud teadmine, et see oleks perekonna reetmine, kui nad seda ei teeks!

Kui kukutati Ida-Euroopa diktatuurid, siis lks vaid mni kuu ja vihkamised, mis olid hgunud terved plvkonnad, vihkamised, mida juga kontrolli all hoiti, lid uuesti leegitsema. Vanad vihkamised, mis olid edasi antud vanavanemate ja isade sdametest, plahvatasid nende poegade psside lbi. Aeg ei paranda mitte midagi ... see valab ainult li sellele vihkamisele, mis aastast-aastasse meie sees aina kasvab.

Kibedus tuseb uskumusest, et see inimene, kes meile haiget tegi, on meile vlgu ja peab selle kuidagi tagasi maksma. Me tahame, et arvepidamine oleks tasa ja et see isik saaks sama palju haiget kui ta meile tegi vi vhemasti me soovime, et ta saaks teada, et ta meile haiget on teinud, me tahame, et ta kerjates ja roomates meie juurde tuleks, paludes, et meie sprus saaks taastatud.

Efeslastele 4:31 annab mista, et kibedus ei esine kunagi ksi, vaid toob enesega kaasa terve suure perekonna: kiline meel (raev) ... viha ... kisa ... pilge ... kik paha. Kui mni neist avaldub, siis on enam kui tenoline, et kusagil inimese sisemuses on kibedus maha maetud.

Raev on ge, plahvatuslik vihahoog, samas kui viha ise on sissepoole pratud, kogunedes inimese sisse. Vahel pistab ta sarkastiliste mrkuste vi teisi haavava kitumise nol pea vlja, aga enamikul juhul vljendub ta masenduses.

Kisa vljendab kontrollimatut tuju, ksteise peale kisamist ja karjumist. Need pahameelepuhangud ei ole tavaliselt suunatud mitte selle inimese pihta, kes on meie kibestumise fookuses, vaid kikidele, kes meie teele ette satuvad.

Pilge vi keelepeks on inimestest nende selja taga rkimine, eesmrgiga hvitada nende hea nimi ja kuulsus. See on lhedalt seotud halva rkimisega, mis on tahtlik millegi sellise tlemine, mis on meldud kuulajat haavama; see on ka sda, mis naudib ja tunneb heameelt teise inimese kohta halva kuulmisest.

Kik paha sisaldab kiki neid vljendusi, ta soovib, et teine inimene saaks selleprast haiget, mis ta on teinud - tegelikult, lihtsalt selleprast, kes ta on.

Inimesele, kes on andnud maad kibedusele vi mnele ta vastikule perekonnaliikmele, on Vaimu korraldus selge: Pane maha ... Inglise keeles ei ole see fraas kllalt tugevaklaline, andmaks edasi nende snade thendust, mida algkeeles on kasutatud. See kutsub meid tegema tahtlikku ja kohest valikut, kus me likame endid lahti igasugusest taolisest mistuslikust ja emotsionaalsest tegevusest.

Me viksime seda lugeda nii: Pange see ra, tehke seda ja tehke seda kohe! rge elge mulle, et te proovite seda teha - tehke seda! rge palvetage selle prast, vaid tehke seda nd! See on ge vljend, mis tleb, et me vtaksime selle ja viskaksime ta majast vlja, paneksime ukse riivi ja ei laseks teda mitte mingil tingimusel sisse tagasi.

Meele uuendamine ja pimeduse tegude ra heitmine on esimesed sammud, mis me pha uuenduse protsessis astume.

Katkend on vetud raamatust "Andeksandmine". Raamatut on vimalik tellida Harta poest





Soovita sbraleSoovita sbrale

Prindi artikel Prindi artikkel



Charismata Ministries
COPYRIGHT 2006
Informatsiooni sellel lehekljel tohib kasutada ainult isiklikuks tarbeks.
Kik muu kasutus/paljundamine vib toimuda ainult "Usumaailma" kirjalikul loal.