Harta Kogudus Usumaailm  Harta pood Harta 87     

 

Iisrael
Maailm
Huvitavad inimesed
Taevamuusika
Taevamanna
Õpituba
Arhiiv
Kontakt
Koju
In English

Õpitoas täna:
Rick Joyner - Krgeim kutsumine





KOJU PITUBA



Katkend on vetud raamatust "Naised vaimses sjas". Raamatut on vimalik tellida Harta poest

Kuid ma pole kunagi soovinud lahingus olla!
Quin Sherrer & Ruthanne Garloc

Meil ei tule ju videlda inimestega, vaid meelevaldade ja vimudega, selle pimeduse maailma valitsejatega, kurjade taevaaluste vaimudega. Efeslastele 6:12

"Jeesuse nimel seisan ma sulle vastu ja ksin sul lahkuda!" tles Claudia vriseva hlega. Tema llatuseks prdus vigas must leopard mber ja jooksis minema. Ehmudes rkas ta les ja tusis istukile.

Ma mistsin, et Jumal petas mind unenos vaimset sda pidama ja et Jeesuse nimes on teline vgi, rkis noor brnett. Ma vtsin Jeesuse oma Isanda ja Pstjana vastu ja sain Pha Vaimuga ristitud. Kuid siis pommitasid hirm ja hukkamist mu mttemaailma. Ma armastasin Jumalat rohkem kui midagi muud, kuid vaenlane pani mu mtlema, et ma olen teotanud Pha Vaimu ega ole kunagi vimeline Jumala meele jrgi olema.

Claudiat ei olnud petatud hirmuga tegelema. Ta oli kuulnud mningaid kommentaare vaimse sjapidamise kohta, kuid tal polnud aimugi, mida see thendab. Ta arvas, et peab vastutasuks pstmise eest lihtsalt need vitlused ra kannatama. Siis ngi ta selle uneno.

Unenos ajas tohutu suur must leopard mind kogu aeg taga. Ma lkkasin ta uksest vlja, aga ta tuli aknast sisse. kskik, kuhu ma ka lksin, jrgnes ta mulle. Ma olin vga hirmul. Siis tundsin ma, kuidas Isand tleb mulle: Claudia, seisa leopardile Jeesuse nimel vastu. Ma lpetasin unenos jooksmise, prasin mber ja seisin leopardiga silmitsi ning kskisin tal Jeesuse nimel lahkuda. Ma olin rmsalt llatunud, nhes teda pgenemas!
Claudia sber Jean viis ta he naisterahva juurde, kellel on vabastusteenistus, sest Claudia perekonnas oli esinenud nidust ja ta oli kolledis kasutanud narkootikume. Isand purustas nii need kui ka mitmed teised nendega seoses olevad kidikud.

Jeanist sai Claudia palvekaaslane ja ta hakkas petama Claudiale Piibli tdesid. Claudia tleb: Nd ma tean, et kristlane vib tepoolest olla vidukas nende kurjade pimedusejudude le, millest Paulus rgib kirjas efeslastele.

KAS ME PEAME KURADIGA VITLEMA?

Mu teemaks oli palve. Auditooriumiks ligi kolmekmne pastori abikaasad. Mul oli palutud petada ndalavahetuse tgrupis, mis toimus Georgia osariigi mndide vahele peidetud talus. Kuid peale esimest osa, kus ma ksitlesin lhidalt vaimset sjapidamist, tuli rituse juht, kes mind kutsunud oli, mu uksele koputama.

Quin, sa oled solvanud mningaid siinviibivaid naisi, tles ta vabandavalt. Mitmeil neist on doktorikraad ja nad ei usu, et kristlased peaksid praegusel ajal kuradiga vitlema. Palun pehmenda oma snumit.

Ma olin jaganud vaid mnda phitde eestpalvest ja sellest, kuidas Jumala Sna palves vaenlase vastu seismiseks kasutada. Siis selgitasin ma, kuidas Saatan ja mitte mni teine inimene, on meie vaenlane, ja kuidas me peame tema taktikate suhtes valvel olema. Ma olin rabatud kuuldes, et grupp pastorite naisi vib leida selles midagi solvavat. Kuid ma nustusin oma materjali kohandama.

Apostel Pauluse mitmed viited vaimsele sjapidamisele annavad selgelt mrku, et ta pidas kurjusejudude vastu vitlemist iga kristlase normaalseks tegevuseks. Kuid tol ndalavahetusel saadud kogemus on kujukas nide enamiku tnapeva kristlaste suhtumisest.

Vaimne sda? Need kaks sna ei ki kokku! hatas sber, kui kuulis plaanist kesolev raamat vlja anda.
Kas sa ei usu, et kurat olemas on? viksime sellistelt inimestelt ksida.

Noh, nad kll usuvad teoloogiliselt vttes. Kuid kalduvus on melda Saatanast kui lihtsalt kurjuse maailma valdavast mjust, mitte kui isikust vi meid otseselt mjutavast olendist.

On kaks vrdvrset ja vastandlikku eksiarvamust, millesse meie suguplv vib prguliste suhtes langeda, kirjutab C.S. Lewis. hel juhul ei usuta nende olemasolu. Teisel juhul seda kll usutakse, kuid htaegu tuntakse nende vastu liigset ja ebatervet huvi.

Mned pastorite naised olid teinud esimese vea. Nad kas ei uskunud Saatana olemasollu vi arvasid ekslikult, et ei pea selleprast midagi tegema.
Vib-olla jrgmine kord, kui mni neist naistest kohtab otsest vaenlase rnnakut, mtleb ta selle peale, mida ma rkisin, tlesin ndalavahetusel kaasas olnud palvekaaslasele.

Sa andsid neile Jumala Sna, kinnitas mu sber. Ja Tema Sna ei tule kunagi thjalt tagasi.

Jrgmisel peval, kui pakkisime lahkumisel autot, jooksis ks noor pastori naine minu juurde. Ma tahan, et sa teaksid, et su esimene petuse osa avas mu silmad, tles ta entusiastlikult. Ma lhen koju, et rakendada mnda neist vaimse sja meetoditest ja ma tean, et asjad hakkavad muutuma! Ma mistan nd, et mu mssav teismelisest poeg ei ole vaenlane. Ma kavatsen just nii kasutada Phakirja relvana kuradi vastu vitlemiseks, nagu sa meile nitasid.

SJAPIDAMISE KSIRAAMAT

Kesoleva raamatu kujul leiad sa praktilise ksiraamatu, mille eesmrk on aidata naistel mista miks ja kuidas pidada vaimset sda, phinedes piibellikel nidetel ja elulistel kogemustel. Jrgnevatel leheklgedel tegeleme selliste ksimustega nagu:

Mis on vaimne sda?
Kes on vaenlane ja kes alustas sda?
Kas sjapidamine on ainult spetsialistide jaoks?
Kas sja ignoreerimine lheb midagi maksma?
Kas Phakirjas on volitus vaimse sja pidamiseks?
Milliseid relvi peame kasutama?
Kas Saatan on iga nnetuse taga?
Kui Jeesus saavutas vidu, miks meie vitlema peame?
Kas ei piisa lihtsalt palvetamisest ja tulemuse Jumala ktte usaldamisest?
Kuidas on lood lahingutega mistuse tasandil?
Kuidas teha vahet Jumala hlel ja vaenlase hlel?
Mida peaksime tegema, kui lahinguist ra vsime?
Kuidas ttab Saatan tnapeva naiste eludes?
Kuidas muutume tema tle haavatavaks?
Kuidas vime end tema rnnakute all turvalisena tunda?

Nendele ksimustele vastates ja nende selgitamiseks kogemusi jagades anname sulle arusaamist ja kindlust, et sa viksid pidada oma vaimseid lahinguid. Sa suudad siis ka teisi julgustada ja olla toeks sbrale, kes on vaenlase rnnaku all.

Miks vaimse sjapidamise raamat naistele? Me usume, et vaimne sjapidamine pakub jrgnevatel phjustel erilist huvi naistele:

Naised on ldjuhul vaimse maailma suhtes tundlikumad kui mehed kaasa arvatud okultne tegevus. Pha Vaim peaks seda tundlikkust juhtima.
Naistest vivad saada oskuslikud vaimsed sdalased eriti oma armastatute eest tnu nende lojaalsusele suhetes.
Tnapeva naised seisavad silmitsi ainulaadsete raskustega, millega peab tegelema vaimse sja kontekstis: ksikvanemad, karjr, superema sndroom, meedia mju, sltuvuses olevate laste ja abikaasaga tegelemine, abort, materialistliku hiskonna kultuuriline surve ja see nimekiri ei ole lplik.
Me tunneme, et nende probleemidega saab edukalt tegeleda pigem palvetamise ja Saatana sepitsuste vastu vaimse sja pidamisega, kui ainult protestidele ja demonstratsioonidele lootma jdes, et need sotsiaalseid ja poliitilisi muutusi esile tooksid.

DEBOORA NIDE

Piibli Deboora esitab meile vljakutse, et loobuksime mnedest oma vrt huvidest ja tegevustest, et tegeleda kimasolevate vaimsete lahingutega.

Deboorast, naisprohvetist ja kohtumistjast Iisraelis, loeme Kohtumistjate raamatu neljandast peatkist. Ta kohtukoda oli palmi all Peeteli ja Raama vahel, ajal mil Iisrael kannatas keenlaste kuninga Jaabini rhumise all, kes oli iisraellasi lnud ja nende maa vallutanud.
Nimi Jaabin thendab riukalikku, kavalat ja keenlaste sna tuleb tvisnast, mis thendab alandama vi allutama. Deboora kuulis ilmselt iga pev Jaabini halastamatust kohtlemisest. Jaabini sjapealik Siisera terroriseeris pidevalt inimesi oma heksasaja raudkaarikuga, samal ajal kui Iisraeli armeel puudusid pea igasugused relvad, et end kaitsta. Pole ime, et olukord Deboorat jrjest enam rritas ning et ta hines Iisraeli rahva palvetega Jumala poole nende pstmiseks.

Meie, kaasaegsed Deboorad, peame tundma samasugust meelepaha Saatana t prast. Palve ja vaimse sjapidamise kaudu saame seista vastu vaenlase rhumisele meie maal.
Tnapeval ttab vaenlane mitmel eri viisil, mned neist tegevustest on nhtavamad kui teised. Tundub, et tema raudsed sjavankrid on igas suuruses! Vib-olla tunned end ra mnes jrgnevas igapevases rnnakus, mida ks sber nimetab olmepattudeks:

Tli ja vastuolud hirivad liiga tihti su perekonna suhteid.
Mni teine kristlane on halvasti kohelnud kedagi, keda armastad; sa vtad kaitseseisukoha ja leiad end kibestunu ja knilisena.
Vikseimgi provokatsioon toob sinus esile vihapurske.
Sa kannatad skoorma all, sest sa ei tunne, et oleksid edukas kristlane.
Sa oled hdas kadedusega, vrreldes enda olukordi niliselt muretut elu elavate sprade omadega.
Ebakindlus ja mure tuleviku suhtes saavad su le tihti vimust.
Su palveelu ei ole jrjepidev ja sa tunned sageli, et su palved otsekui prkaksid tagasi.

KUID MA EI TAHA VITLUSES OSALEDA!

ks sber tles mulle kord: Quin, ma ei ole kunagi tahtnud kuradiga videlda. Ma tahtsin olla lihtsalt ks normaalne kristlane, kirikus kia, oma asjadega tegeleda ja mitte pahandust tekitada! Kuid kui ta pojal tekkisid probleemid narkootikumidega, ppis ta vaimset sjapidamist otsese vajaduse tttu.

Tuhanded naised tunnevad, et nad on lihtsalt oma asja ajanud, andes oma parima, et elada head kristlase elu. kitselt tormab raudkaarik mrinal lbi nende majapidamise, kiriku, ri vi kogukonna, paisates nad silmitsi vaenlasega. Ja nad havad: Appi!
Vib-olla seisad ka sina silmitsi mne lahinguga, mida naised meiega jaganud on:

Su vallaline last ootav ttar on veendunud, et abort on lahenduseks tema dilemmale.
Sa saad teada, et su laps kasutab narkootikume ja diiler on kuulunud koguduse noortegruppi.
Sa leiad oma abikaasa kapist sahtli tis pornograafilist kirjandust.
Su laps hvardab vi viib ellu enesetapukatse, kui kuuleb koolikaaslase enesetapust.
Teismelisest tuttav usaldab sulle, et ta isa, kes on koguduse diakon, kuritarvitas teda seksuaalselt.
Saatana kummardajad murdsid sisse su kirikusse ja vandaalitsesid seal.
Su naabruskonnas avatakse pornopood ja kohalikud vimud on selle suhtes kskiksed.
Su kristlasest teismeline hakkab mssama, rokkmuusikat kuulama ning jookseb kodust minema, et hineda satanistide grupiga.
Su tkaaslane lahutab end kuritarvitavast abikaasast ja kolib siis kokku vanema naisterahvaga, kes on lesbi.
Lesk, kellega sina ja su abikaasa sbrustasid, veenab su meest, et see on Jumala tahe, et too sinust lahutaks ja temaga abielluks.

Paljud kristlastest naised seisavad silmitsi selliste situatsioonidega naised, kelle silmad avanevad ngema vaimset lahingut, mille keskel nad juba on, kuigi tunnevad, et nad ei ole selleks ette valmistatud. Enam ei pea neid veenma, et kib sda. Nad otsivad juhtnre, kuidas lahingus videlda!

DEBOORA KITUS VASTAVALT JUMALA LUBADUSELE

Debooralt saame veel ppida, kuidas vaimsete vaenlastega kituda. Peale kahekmneaastast kannatamist Jaabini rhumise all hakkas Iisraeli rahvas Jumalat anuma, et Ta nad vabastaks. Jumal vastas neile, juhendades Deboorat Iisraeli sjapealikule Baarakile tlema: Eks ole Isand, Iisraeli Jumal, kskinud: Mine rnda Taabori mele ja vta enesega kaasa kmme tuhat meest naftalilaste ja sebulonlaste hulgast! Siis juhin mina su juurde Kiisoni je rde Siisera, Jaabini sjave pealiku, ning tema sjavankrid ja vehulgad, ja ma annan ta sinu ktte (Km 4:67).

Baarak, kes oli selle hirmuratava vaenlasega varem silmitsi olnud, kartis ja seda phjendatult. Nrgast kaarikuteta ja mne relvaga vabatahtlike armeest ei olnud Siisera hsti treenitud sajatuhandepealisele armeele vastast.

Kuid Baarak lhenes olukorrale vaid logistilisest vaatenurgast. Faktid ja tde ei ole alati ks ja sama! Tde oli see, et Jumal oli hoolimata olukorrast lubanud vitu, kui Iisrael on Talle kuulekas. Deboora keda kutsuti Iisraeli emaks (Km 5:7) oli valmis rahva tuleviku sellele lubadusele panustama. Millist julgust see nudis, et anda nii selgeid juhiseid Iisraeli sjave pealikule! Kuid ta tegutses Jumala te ja mitte olukorrale tuginevate faktide alusel.

Baarak nustus minema, kuid ainult juhul, kui Deboora temaga kaasa tuleb. Pealegi oli Deboora see, kellel oli sna Jumalalt. Selleks, et rahvas vabaks saaks, vttis Deboora sjavejuhi lesande, juhtides ved koos Baarakiga lahingusse. See oli vajalik, kuid ebameeldiv lesanne (vt Km 4:810).

JUMALA STRATEEGIA

Deboora sai Jumalalt tpsed juhised Iisraeli vgede asetuse kohta. Nad pidid marssima Taabori mele. Kui nad Kiisoni je rde hakkasid judma, sai Siisera salaluurelt teateid Iisraeli liikumise kohta. Ta kogus kokku oma sjave ja lks Iisraelile vastu teadmata, et tegelikult tegi ta koostd Jumala plaaniga.

See oli Siisera sjalise ju suurim vljapanek, mida Baarak ja Deboora olid eales ninud. Ta oli mobiliseerinud kogu armee, kik relvad ja vankrid, hvitamaks Iisraeli nrk sjavgi. Baarak, jlgides olukorda oma vaatepostilt, vis kahelda, kas Siisera vastu minek on ikka tark tegu. Kuid Deboorat selliste judude ngemine ei heidutanud. Ta teadis, et see on Siisera viimane lesaste!

Kui Siisera sjavgi lhenes Kiisoni jele, oletavad piibliuurijad, et Jumal phjustas meeletu tormi, mis pimestas sdurid ja ujutas je le, kandes raudkaarikud allavoolu (vt Km 5:4, 2022). Nimi Kiison tuleneb tvest, mis thendab lksu pdma.

Phakirjas on vlja toodud ka tulemus: Tuse, sest see on pev, mil Isand annab Siisera sinu ktte! Eks ole Isand su ees vlja linud? Siis Baarak lks Taabori melt alla ja tema jrel kmme tuhat meest. Ja Isand viis segadusse Siisera ja kik sjavankrid ja kogu leeri Baaraki mgatera ees ja Siisera astus vankrist maha ning pgenes jala ... ja kogu Siisera sjavgi langes mgatera lbi, ainsatki ei jnud jrele (Km 4:1416).
ks teine tlge tleb nii: Siis viis Isand vaenlase paanikasse, kski mees ei jnud elama (Km 4:1516, TLB).

Siisera pgenes Jaeli, keenlasest naise telki, keda ta arvas usaldada vivat. Kuid Jael, valides koost Jumala rahvaga, ei olnud nus sda passiivselt pealt vaatama. Kasutades kttesaadavaid majapidamistarbeid telgivaia ja vasarat tappis ta vaenlase juhi. Siisera lpp. Kardetud raudkaarikute lpp.

Imeline, kas pole? Kaks naist olid vtmeisikuteks draamas, kus Jumal vimaldas nrgal armeel olukorras ks kmne vastu saavutada suure vidu. Kuus klavat sna lpetavad loo: Ja maal oli rahu nelikmmend aastat (Km 5:31).

DEBOORA VIDU VTI

Deboora ja Baaraki vit oli kindel, sest nad pidasid lahingut vastavalt Jumala antud juhtnridele. Jumal ei teinud seda nende jaoks ilma, et nad ise poleks pidanud pingutama, ka ei avaldanud Ta kohe alguses kogu strateegiat. Nad pidid Jumalale kuuletuma, teadmata kiki phjuseid. Jumal mras lahingupaiga ja tles neile, kui palju sdureid vtta. Deboora ja Baarak kuuletusid; Jumal vastas, sekkudes vimatuga.

Samad printsiibid kehtivad ka vaimsetes lahingutes, millega silmitsi seisame. Lplik edu on kindlustatud, kuid me peame otsima Jumala juhtimist ja selle nimel td tegema. Kui kasutame vaenlase raudkaarikute rndamisel Deboora seitset vidu vtit, vime ka meie nha oma vaenlast lduna.

1. Ta mistis, et see on vaimne lahing ja et Jumal kib tema vikese armee ees.
2. Ta kuuletus Jumala juhistele, usaldades Tema strateegiat.
3. Ta ei fokuseerinud vaenlase niliselt tugevamale jule.
4. Ta ei khelnud Jumala Sna kindluses.
5. Ta ei lasknud end heidutada kolleegi puudulikust vimest nha vaimset olukorda.
6. Ta ei teinud vaenlasega kompromissi.
7. Ta andis au ja listuse vidu eest Jumalale.

RUTHANNE LAHINGUS

Ma mletan peva, kui vaenlase raudkaarik mu perest lbi sitis. Mulle saadeti snum, et mu nooremal vennal Jerryl, kes oli Belgias misjonr, on kurguvhk. Kasvaja, mida ei olnud arstide hinnangul vimalik opereerida. Mu emotsioonid lbisid shoki, meeleheite, lootusetuse ja judsid vihani.

Mlemal pool Atlandi ookeani asuvad perekonnaliikmed ja sbrad hakkasid palvetama, paludes Jumalal sekkuda. Minu meelest oli see thenduslik, et vaenlane oli rnnanud tema kurku, pdes takistada tal evangeeliumi kuulutamast. Nii hakkasin siduma vaimseid jude, kes teda rndasid.

Kaks erinevat eestpalvetajat, ks Texase osariigis ja teine Belgias, said Isandalt Jerry jaoks sna Johannese evangeeliumist 11:4: See haigus ei ole surmaks, vaid Jumala austuseks, et selle lbi austataks Jumala Poega.

Kui me jrgnevatel kuudel palvetasime, seisime selle totuse peal. Jerry lbis valuliku interferooni kuuri ja kiiritusteraapia ning pidi oma misjonilesannetest haiguspuhkusele jma. Kuid ta hakkas paranema. heksa kuud hiljem nitasid kik testid, et kasvaja on kadunud ja arstid ei leidnud tema ihust htegi vhirakku.

Peaaegu kaheksa aastat oli ta vhist vaba. Siis, hel 1989. aasta hommikul, avastas ta lua alt muhu. Testid nitasid kurgus pahaloomulist kasvajat, samas kohas, kus oli olnud eelmine kasvaja.

Taas sain vaenlase peale vihaseks. Ma otsustan uskuda, et Jumal ei ole kaheksa aasta jooksul meelt muutnud, kui Ta tles, et see haigus ei ole surmaks! kirjutasin kirjas vennale. Ma tunnen samasugust viha, mida ma tundsin siis, kui ma ajasin minema riiukuked, kes sind peale kooli tahtsid lbi peksta. Vaenlane pab sind lihtsalt tranniseerida ja me peame talle vastu seisma!
Vhi taasilmumine toimus lhikest aega peale Jerry nustumist Missouris pastoriks hakata ning sealne kogudus korraldas kakskmmend neli tundi kestva palveketi. Ta kristlasest arst lks koos temaga Texasesse, et arutada asja onkoloogiakeskuse spetsialistidega.

Mitu kuud lendas Jerry edasi-tagasi Texase vahet, et saada kemoteraapiat ja kiiritusravi. Me teadsime, et see juhtum on Suure Arsti kes ja saime aru, et see on nii fsiline kui ka vaimne lahing.

Selle aja sees tlesid kaks spra, keda ma Jerry esimese haiguse ajal isegi ei tundnud, et nad tunnevad, et peavad mind ja mu peret julgustama seisma Johannese evangeeliumi 11:4 kirjakohal. See kinnitus julgustas meid palju.

Jerry sai lhema ravikuuri, kui spetsialistid olid algselt plaaninud. Mne kuu mdudes nitasid testid, et kasvaja on kadunud. Ta llatas arste ka oma aktiivsusega, mida ta silitada suutis.

Nd, mil see raamat valmib, sain teate, et Jerry parema silma taga on kasvaja, mida pole vimalik opereerida. Taas peab Jerry ravikuuri alustama.

Mu esimeseks reaktsiooniks olid mure ja pisarad, kuid ma lksin sbra juurde palvetama ja me hakkasime vaimset sda pidama. Ma otsustasin nuturiided seljast vtta ja lahinguriietus selga panna! Me usaldasime Jumalat ja Tema Sna, mitte spetsialistide prognoose. Taas kord kasutame Deboora viduvtmeid ja ootame, et Jumala Sna peale jks.
Tegelikult ei olegi meil valikut. Lahing kib. Ja kui me kuulume Jeesusele, oleme lahingusse kaasatud.

Naiste koht on sjas! Nagu Debooragi, mistame, et Jumal kib meie ees. Ja nagu Claudia avastas, on meil meelevald Jeesuse nimes.

Katkend on vetud raamatust "Naised vaimses sjas". Raamatut on vimalik tellida Harta poest





Soovita sbraleSoovita sbrale

Prindi artikel Prindi artikkel



Charismata Ministries
COPYRIGHT 2006
Informatsiooni sellel lehekljel tohib kasutada ainult isiklikuks tarbeks.
Kik muu kasutus/paljundamine vib toimuda ainult "Usumaailma" kirjalikul loal.