Harta Kogudus Usumaailm  Harta pood Harta 87     

 

Iisrael
Maailm
Huvitavad inimesed
Taevamuusika
Taevamanna
Õpituba
Arhiiv
Kontakt
Koju
In English

Õpitoas täna:
Rick Joyner - Krgeim kutsumine





KOJU PITUBA



Katkend on vetud raamatust "Nihe koguduses. Muuda revolutsiooniliselt oma usku, kogudust ja elu 21. sajandil". Raamatut on vimalik tellida Harta poest

Rahva vim
Sunday Adelaja

Ma ei suutnud uskuda, mida Jumal kskis mul teha. Kndisin edasi-tagasi oma palvekambris, kus olin otsustanud veeta ksi ndala koos Jumalaga. Ja ma seisin Talle vastu.
Aga Jumal, see, mida Sa ksid mul teha, on keelatud ja ohtlik, tlesin ma. Meid vidakse maha lasta. Valitsus vib tankid kohale tuua. Inimesed vivad surma saada. Ja pealekauba vib see rikkuda ka meie maine Ukrainas.
Jumalat see ei liigutanud. Terve palves veedetud ndala jooksul andis Ta mulle hesuguse vastuse. Ta tahtis, et minu kogudus protesteeriks avalikult meie valitsuse vastu Kiievis.

Minu arvates ei olnud see ksnes mtlematu, vaid ka ohtlik. Sama hsti oleks vinud kuulutada valitsusele sja. Meid vidi kohelda karmilt, panna vangi vi lasta maha, nagu varem protesteerijatega tehti.

Kuigi Ukraina ei olnud enam ametlikult kommunistlik maa, elas rahvas endiselt otsekui rhujate all. Nukogude Liit oli paljude aastate jooksul petanud Ukraina rahvast autoriteedile vastuvaidlematult alluma. Nukogude Liit oli lakanud eksisteerimast, rahvas aga ei kujutanud ette, et ks valitsus viks neid respekteerida. Ja valitsus kohtles takistamatult inimesi nagu lambaid ja sulaseid. Juhtkonnal puudus demokraatiale omane vastutustunne. Juhid olid nii korrumpeerunud kui ldse vimalik, ja rahvas pidas seda paratamatuseks, mis jb igaveseks nnda. Inimesed varjasid endiselt sgaval sisemuses oma mtteid ja tundeid, vliselt oldi valitsusega hel meelel. Kuigi Ukraina oli saanud vabaks rohkem kui kmme aastat tagasi, kartsid inimesed, et Nukogude-aegne tagakius ja vangilaagrid vivad tagasi tulla.

Seetttu ei toimunud Ukrainas protestiavaldusi ja rahumeelseid kogunemisi esines harva. Inimesed ei tahtnud valitsust provotseerida. Nad uskusid, et see on nende saatus. Maa oli otsekui tardumuses. Keegi ei julgenud korda rikkuda. Kik mistsid vga hsti, milline vgivald ja tagakius hvardas seda, kes hutas valitsuse snul hiskondlikku mssu. Valitsuse loata kogunenud rhmitusi visid tabada kuulid ja tankid, vanglakaristus, tagakius vi vhemasti rahva plgus. Kui poliitiline rhmitus meelt avaldas, siis see oli hoopis midagi muud kui kogudus, kes tuleb oma liikmetega vlja ja korraldab massiprotesti.

Meile kui paljudes ukrainlastes umbusku tekitanud kogudusele oli igasugune tsiviilkorra rikkumine vga riskantne. Evangeelse koguduse karjatsemine Ukrainas ja teistes Ida-Euroopa maades on otsekui kieknd vaenuliku kultuuri, kahtlustavate riigijuhtide, krgelt haritud ateistliku eliidi ja ebaiglaste seaduste vahel, mis takistavad koguduse paljunemist. Ukraina uhkuseks on ateistlik haridusssteem, mis on andnud 14 Nobeli preemia laureaati. Ukraina on ortodoksse kiriku kodumaa, mistttu rahvas peab igeusu kirikut ainsaks teliseks kirikuks, rohkem oma kultuuri smboliks kui Jumala listamise paigaks. Kiki muid kirikuid loetakse sektideks, vrasteks sissetungijateks, isegi spioone varjavateks organisatsioonideks. Me oleme aastaid sellise suhtumise vastu videlnud, tehes rahulikult Ukrainas td ja teenides inimesi. Me tegime supikgi, mis toitis pevas 2000 inimest kokku rohkem kui miljon inimest. Me koolitasime oma koguduse rikursustel tulevasi rimehi. Me korraldasime abieluks ettevalmistavaid seminare, kus nustasime vallasemasid, ja meeste konverentse, mis aitasid luua tugevaid perekondi ja muuta hiskonda stabiilsemaks. Me osalesime AIDSi ennetuskeskuses ja narkomaania taastusravis, aidates 3000 inimesel sltuvusest vabaneda. Me ravisime hiskonna heidikuid ilma ainsagi valitsuse pennita. Me tegime Jumala td, ohustamata kedagi. Me teenisime Ukrainat armastusega.

Meie maa aga suhtus meisse umbusklikult ja tegi meie piiramiseks uusi seadusi. Tegelikult olime tol hetkel tsises kriisis, sest meile eldi, et meie kui sekt ei tohi maad osta, kuigi meie kogudus oli suurim evangeelne kogudus terves Euroopas. Kujuta ette mitmetuhandelist kogudust, kes ei tohi omale phakoda ehitada. Selline oli meie olukord (ja on jtkuvalt paljude vi enamiku evangeelsete koguduste olukord endises Nukogude Liidus).

Ortodoksi kirik ja selle pooldajad valitsuses simasid meid zombide armeeks ja sdistasid mind kui karismaatilist juhti koguduseliikmete hpnotiseerimises. Neil oli kskik, et Embassy of God toitis rohkem inimesi kui Kiievi linnavalitsus ja meie t ti maale stabiilsust ja jukust. Meid peeti endiselt Ukraina rahvusliku identiteedi vaenlasteks.

Me olime kmme aastat vltinud valitsusega vastakuti minemist, siis aga judis ktte aeg uuendada rendilepingut ja valitsus otsustas meid vlja ajada ja hoones remonti teha. Meil ei olnud kuhugi minna. kski koht ei olnud piisavalt suur. Meie praeguse kogudusehoone ette olid pargitud buldooserid, mis olid valmis alustama td. Peatselt olime sunnitud pidama koosolekuid ues vihma ja lume kes. Suurim kogudus Euroopas oli jnud kodutuks.

Kriisi alguses tegin seda, mida tavaliselt lksin Jumala ette. Ta ei jtnud mind kunagi htta ja ma teadsin, et Temal on lahendus. Ma ei muretsenud prmugi, kuid minu palvetele ei tulnud vastust. Jumal otsekui vaikis. Ma palvetasin kuid, seejrel terve aasta, kuid traktorid saabusid, rendileping lppes ja majaomanikud sulgesid veessteemid. Meie rahvas pidas aru, kuhu minna. Jumal ei andnud mulle endiselt mingeid juhtnre. Tema vaikus hiris mind rohkem kui miski muu. Ma visin taluda valitsuse tagakiusu olin seda teinud sellest ajast saadik, kui ma kaheksakmnendatel Nukogude Liitu tulin.

Ma visin taluda kogudusehoone leidmisega seotud pingeid. Me olime sageli kolinud, muutes viimase viie aasta jooksul kuus korda oma asukohta. Me olime tervele linnale ringi peale teinud ja me kasvasime sellest hoolimata. Inimeste phjustatud probleemid ei hirinud mind. Mind hiris Jumala vaikimine. Kus oli mu alatine abi? Mida ma valesti tegin?

Viimaks tuli he tulise palve ajal Temalt vastus: Minge linnavalitsuse ette. rge laske neil end enam jooksutada. Tema vastus rabas mind hinge phjani. See tuli mulle nii ootamatult, et ma ei suutnud seda aktsepteerida. Ma muutsin oma tgraafikut ja vtsin veel he ndala palveks, et olla kindel, kas ma ikka kuulsin igesti. Ma palvetasin jrgmised seitse peva hommikust htuni, kuid Jumala snum minule ei muutunud. Ta valmistas meid ette avaldama palju suuremat mju, kui olin arvanud. Me pidime lihtsalt ppima kuulama.

Rahva vim

Jumal kskis mind viia oma kogudus Kiievi tnavatele meelt avaldama.

Rahvas on vim, tles Ta. Kasuta seda vimu, mis sul on.

Selline tegu oli Ukrainas ennekuulmatu. Jumal aga avas mu silmad ngema, et suure misjoniksu lpuleviimiseks peame mjutama rahvaid, mitte ainult inimesi koguduses. Rahva muutmine nuab julget tegutsemist. Me ei saanud enam tegeleda oma seniste saavutuste hoidmise vi koguduse liikmete arvu suurendamisega. Meid kutsuti igas hiskonnasfris aktiivselt kaasa lma. See thendas ka selliste meetodite kasutamist, millele me ei olnud varem melnud, niteks nagu avalik protest.

Minu suhtumine tsiviilkorra rikkumisse oli traditsiooniline ja konservatiivne. Ma uskusin, et kristlased ei tohiks kunagi mssata vi avaldada meelt valitsuse vastu, vaid pigem peavad sellele alandlikult alluma, sest Jumal on andnud valitsusele autoriteedi ja vimu karistada. Ma ei kartnud karistust, kuid ma tahtsin olla Jumalale snakuulelik ja seeprast petasin nii ennast kui inimesi valitsust austama ja seadusi jrgima.

Kuid olles ksi ja murtuna oma palvekambris, nitas Jumal mulle, et ma eksin. Ta juhtis mind lbi Apostlite tegude raamatu ja nitas, et tsiviilkorra rikkumine vib olla igustatud, kui sa vitled lekohtu vastu. Ta nitas mulle, kuidas jngrid rikkusid seadust, mis keelas neil Jeesuse nimel kuulutamast (Vt Ap 5). Ma ei olnud kunagi ninud selles tsiviilkorra rikkumist, mida ma aga nd ngin. Nad mitte ksnes ei rikkunud seadust, vaid tegid seda Jumala heakskiidul. Mis puutus meisse, siis rahulikud meeleavaldused olid seadusega lubatud, kuid sellegipoolest vajasime rituse lbiviimiseks valitsuse eriluba. Neid erilubasid ei antud mitte kunagi.

Ma tulin palvetamast kindla teadmisega, mida pean tegema. Jumala snum helises mu krvus: Rahvas on vim. Kasuta inimesi.

Ma rkisin koguduse juhtidele, mida meil teha tuleb, ja paljud neist heitsid selle kohe krvale.
See on enesetapp, tles ks.
See on ebapiibellik, tlesid mned teised.
Ma olin ennast selleks ette valmistanud, teades, et esmalt tuleb mul spradega lahingut pidada, enne kui me Kiievi tnavatel telise lahinguga algust teeme. Seejrel rkisin kogudusele, mida uskusin, et Jumal kskis meil teha. Peaaegu kohe pandi mu lauale lahkumisavaldused. Meil on pered ja ettevtted, kirjutasid inimesed. Me kardame. Me ei taha, et valitsus meie le oma kontrolli tugevdaks, nagu kommunismi ajal.
htsuse taastamiseks kskisin koguduse juhtkonnal vtta ndal vabaks ja otsida Jumalalt vastust. Seda need kaksteist meest ka tegid ja naastes kinnitasid nad seda, mida Jumal oli mulle elnud. Nad olid sama vapustatud kui minagi ja nd valmistusid ka nemad tulevaseks lahinguks. Jumal andis peagi meile he thtsaima ppetunni rahva muutmise vallas: kui sa jd koguduse nelja seina vahele, ei saavuta sa seda kunagi.

Kiges selles mistsime suure misjoniksu telist thendust. Jumal oli meile petanud, et meie missioon kristlastena on psta rahvaid, mitte ainult evangeliseerida ksikisikuid ja rajada kogudusi. Jumal ei tunne pletavat huvi koguduse suuruse ja teenimisvaldkondade vastu. Need on teisejrgulised Tema peamise eesmrgi krval, milleks on petada kiki rahvaid jrgima Tema kuningriigi printsiipe. Kogudus tidab talle antud mandaati, kui ta muudab hiskonda, mitte ei tegutse ainult oma phakoja ja phapevakooli raames. Koguduse kohus on ehitada oma maal Jumala kuningriiki. Kuningriik peab vallutama tnavad ja ametiasutused, valitsused ja meelelahutuskohad. Kuningriigile on omane kasvada ja vallutada. Kui sa ritad seda endale hoida, jd sa sellest ilma.

Ja meie ei tahtnud sellest ilma jda.

Kogudusele fokuseeritud kogudused

Liiga paljud kristlased ja kristlastest juhid kulutavad oma energiat, andeid ja kallist aega koguduse edendamisele, mitte jumalariigi ehitamisele. Nad ttavad selleks, et muuta edukaks oma kogudust vi teisi linna kogudusi vi oma kutsumist vi denominatsiooni. Nad usuvad, et kogudusi ja kristlikke organisatsioone rajades ehitavad nad jumalariiki. Nende jaoks on kogudus ja jumalariik samahsti kui snonmid. Kuna kogudus on maailmast eraldunud, siis on suur misjoniksk kaotanud oma efektiivsuse ja selle tideviimine on lbi kukkunud.

Kuid kogudus ei ole jumalariik. Jeesus tles Luuka 17:21: Ei telda ka mitte: Vaata siin! vi: Vaata seal! Sest enne, Jumala riik on seespidi teie sees! See ei ole piiratud ainult templite ja kogudustega. kski kogudus ei suuda hoida vi kontrollida Jumala kuningriiki. Kuningriik peaks vallutama kogu maailma, mitte ainult sinu koguduse phamu.

Suur misjoniksk ei ole see, milleks paljud seda peavad. Me oleme uskunud, et see thendab evangelismi tuua inimesi maailmast meie kogudusse. Kuid suure misjoniksu mandaat on minna vlja ja teha jngriks rahvaid. Fookus ei ole siin, vaid seal. See oli Jeesuse maa peale tuleku eesmrk. See peaks olema meie kui lunastatud rahva eesmrk. Suur misjoniksk Matteuse 28:19 tleb:

Minge siis ja tehke jngriteks kik rahvad.

Jeesus ei elnud: Minge ja ehitage suuri kogudusi. Ta ei elnud isegi: Minge ja pstke ksikisikuid. Ta ei ole kunagi elnud: Olgu kogudus maa peal nnda nagu taevas. Ta ei ole ka elnud: Otsige esiti kogudust ja tema igsust. Pigem igatseb Tema sda nha, et rahvad jrgivad kuningriigi printsiipe. See on iga kristlase ja iga koguduse kutsumine.

Miks me oleme siis nii palju thelepanu pranud isiklikule evangelismile ja koguduste rajamisele? Probleem on meie mtteviisis. Meil lheb htelugu meelest, et kuningriik on juba tulnud. Me unustame, et meid on kutsutud valitsema oma totatud maad ja valitsema rahvaid. Me unustame ve, mille Jeesus Kristus meile andis. Seetttu lheb meie thelepanu kogudustele. Koguduse rajamine tundub kergem kui rahva muutmine.

Minu religioosne taust petas mulle, et Jumala kuningriik on taevas, mitte maa peal. Ma uskusin, et me teeme kuningriigi td prast surma, kui oleme linud jumalariiki. Ma tlgendasin Piiblit ja Jeesuse snu valesti. Ma seostasin Jumala kuningriiki ainult tulevikuga ja seetttu olid minu fookus ja eesmrgid paigast ra. Ma ei avaldanud oma mbruskonnale mingit erilist mju. Kuna Jumal aga tahtis teha Ukrainas midagi meie suurest kogudusest ja minust palju suuremat, petas Ta meid armulikult oma hiskonnas aktiivselt tegutsema, minema vlja oma hoone seinade vahelt ja kehtestama Tema vimu jumalakartmatu rahva ja valitsuse le.

Tna istub koguduses palju inimesi, kes loodavad kunagi jumalariiki pseda ja neil ei ole rna aimugi, et Jeesuse snul on jumalariik juba praegu siin. Keegi ei pea jumalariigi ngemiseks surema. Me oleme sellele nii lhedal, kui kunagi ldse olla saab. Jeesus ei jtnud maa peale tulles Jumala kuningriiki taevasse. Ta ti selle enesega kaasa. Uuestisndinud kristlane on juba praegu jumalariigis. Me ei pea sellest enam unistama kuningriik tuli 2000 aastat tagasi ja on nd meie juures.

Unustades, et jumalariik on siin ja praegu, ei tida me oma kutsumist karjatseda rahvaid. Siis saab kogudusest meie varjupaik, kuhu me pgeneme maailma probleemide eest. Vitlus on tepoolest metsik, kuid Jumal ei saada kristlasi kogudusse varjule, isegi mitte ehitama kogudusi, vaid muutma oma elu ja maailma rahvaid. Kui sa ritad ksnes kogudust ehitada, on sul vale eesmrk. Jumala totus tleb: Ksi minult, ja ma annan paganad su prandiks (Laul 2:8).

Melda vaid! Meie prandiks on rahvad. Me ei vastuta ksnes phakodade ja phapevakooli ruumide eest, vaid oma rahva eest. Jumala silmis ei ole me oma rahvast eraldatud. Me oleme osa oma rahvast. Jumal ksib meilt oma rahva kohta vastust. Me ei saa pgeneda kogudusse ja uskuda, et meie ked on pestud puhtaks kigest, mis toimub vljaspool. Meid on kutsutud maailma, et les ehitada jumalariiki. Ja kui kusagil on mni rahvas, kes kannatab jumalatu kultuuri ksis, on see tingitud sellest, et kristlased ei ole seda allutanud jumalariigi printsiipidele. Jumal ei vastanud meie koguduse rohketele palvetele selleks, et lahendada meie listuspaiga leidmise probleemi, Tal oli midagi palju enamat mttes rahva lunastus, mitte lihtsalt meie uus kohtumispaik.

Mned inimesed usuvad, et lastekirikus ttades vi kooris lauldes tidavad nad oma kutsumist. See aga ei ole teline kutsumine. See on lihtsalt kodu korrashoid. Sinu t kooriliikmena, lastekiriku ttajana vi kohanitajana on osa sellest, mida me kik oleme koguduse funktsioneerimiseks kohustatud tegema, kuid ei thenda ilmtingimata suure misjoniksu titmist. Suurt misjoniksku tidetakse vljaspool kogudust. Jumalateenimine thendab oma elu ja mjusfri allutamist jumalariigi valitsusele.

Kuningriigist motiveeritud kogudused

Kogudus ei ole kunagi olnud suure misjoniksu eesmrk, vaid kige thtsam vahend, et viia ellu suurt misjoniksku. Kogudus on peamine vahend, mille kaudu Jumal petab inimesi leidma oma totatud maad ja valitsema oma kodumaal. Kogudus on peakorter, aga seal lahinguid ei peeta. Need toimuvad lahinguvljal.

Esimene Timoteose kiri 3:15 nimetab kogudust te sambaks ja alustoeks. See toestab jumalariiki, olles kool, vljappekoht ja maailmamuutjate tagala. Kuid meie thelepanu peab olema suunatud vljapoole, mitte sissepoole. Me peame minema koolist maailma ja lahendama kuningriigi veliste printsiipide abil maailma probleeme.

Kui kristlased teevad kogudusest selle eesmrki muutes paiga, kus end hoitakse ja silitatakse, mitte ei varustata ega lkitata, ttame suurele misjoniksule vastu. Me konserveerime inimesi, mitte ei lkita neid vlja. Me kogume tagavaraks jumalariigi aardeid, nimelt inimesi ja nende andisid. Jumalasulased on paljudes kogudustes vangistuses. Nemad on nagu vangid ja pastorid on vanglalemad.

Meid ei ole kutsutud phamus kssitama, vaid ehitama jumalariiki maailmas. Mned kristlased ja jutlustajad on aga valesti tlgendanud sna ecclesia, mis thistab kreeka keeles kogudust ja thendab sna-snalt neid, kes on vlja kutsutud. Nad usuvad ekslikult, et see thendab, et meid on kutsutud vlja maailmast. See on tsine viga. Jeesus tles Johannese 17:15: Mina ei palu, et sa vtaksid nad ra maailmast, vaid et sa neid hoiaksid tigeda eest.

Kogudusena on meid kutsutud vlja selle maailma kurjadest printsiipidest, kuid me oleme kohustatud elama maailmas. Meid ei ole loodud kloostrite jaoks. Meid on kutsutud tegutsema teistsuguste ja krgemate printsiipide jrgi, kui tegutseb maailm, milles elame. Kogudus kasvatab meid Kristuse sarnaseks, kehastama Jeesust ja Tema printsiipe, et viksime oma igapevaelus ja tegevuses lhtuda jumalikust perspektiivist. See on koguduse eesmrk. Sel phjusel tuleme phapeviti kokku. Sel phjusel me jutlustame, petame ja listame koos.

Jumal ksib koguduselt hiskondade kohta vastust. Kogudus on kige vimekam organisatsioon maailmas, sest selle alustajaks oli Jeesus ja Tema pruut. kski muu kooslus maailmas ei ole hoolimata kikidest eksimustest nii thtis kui kogudus. See on jumalik lootus, sest koguduse, ja ainult koguduse kaudu tuleb kuningriik.

Samas on kogudus thtis ainult maa peal. Taevas ei mngi see mingit rolli. Kui kogudus lheb taevasse, saab ta Kristusega heks. Seega on koguduse lesanne siin ja praegu tuua jumalariik maa peale. Kogudused tulevad ja lhevad, kuid jumalariik on igavene.

Meie thelepanu peab olema jumalariigil ja rahvaste pstel. Kogudus on koht, kus valmistatakse ette inimesi, kes muudavad hiskonda enda mber.

Kui mina ja koguduseliikmed mistsime oma jumalariigi kutset, kadus meie hirm. Otsustasime vtta hulljulge riski ja marssida valitsuse hoonesse, kuigi see oli ohtlik. Rahvas on vgi, oli Jumal mulle elnud. Oli aeg viia see vgi tnavatele. Me ei osanud aimata, et kuulekus sellele ebatavalisele, kuid taevast tulnud ksule kujundab meie rahva edasist saatust.

Seda tites ppisime tundma mjutamise printsiipe, mida me varem ei teadnud. Jagan neid nd sinuga. Mina nimetan neid nihkeks koguduses.

Katkend on vetud raamatust "Nihe koguduses. Muuda revolutsiooniliselt oma usku, kogudust ja elu 21. sajandil". Raamatut on vimalik tellida Harta poest





Soovita sbraleSoovita sbrale

Prindi artikel Prindi artikkel



Charismata Ministries
COPYRIGHT 2006
Informatsiooni sellel lehekljel tohib kasutada ainult isiklikuks tarbeks.
Kik muu kasutus/paljundamine vib toimuda ainult "Usumaailma" kirjalikul loal.